خانه / اخبار / طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به طراحی وب سایت‌هایی اشاره دارد که در اینترنت نمایش داده می‌شوند. آن معمولا به جنبه‌های تجربه کاربر از توسعه وب سایت به جای توسعه نرم‌افزار اشاره می‌کند. طراحی سایت قبلا بر طراحی وب سایت‌ها برای مرورگرهای دسکتاپ تمرکز داشت؛ با این حال، از اواسط دهه ۲۰۱۰، طراحی مرورگرهای موبایل و تبلت بسیار مهم شده‌است.

یک طراح وب در ظاهر، چیدمان، و در برخی موارد محتوای وب سایت کار می‌کند. به عنوان مثال، ظاهر مربوط به رنگ‌ها، فونت و تصاویر مورد استفاده است. صفحه‌بندی به این که چگونه اطلاعات ساختار یافته و طبقه‌بندی می‌شود، اشاره می‌کند. طراحی وب خوب آسان است، از نظر زیباشناسی خوشایند است و برای گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر روی سادگی طراحی شده‌اند، به طوری که هیچ اطلاعات اضافی و عملکردی که ممکن است حواس کاربران را پرت کرده یا اشتباه کند، وجود ندارد. از آنجا که سنگ تاج یک طراح وب سایتی است که برنده می‌شود و اعتماد مخاطبین هدف را افزایش می‌دهد، و از آنجا که ممکن است نکات بالقوه پریشانی کاربر را حذف کند، یک بررسی انتقادی است.

دو مورد از رایج‌ترین روش‌ها برای طراحی وب سایت‌هایی است که روی دسکتاپ و موبایل کار می‌کنند و طراحی انطباقی هستند. در طراحی واکنشی، محتوا به طور پویا بسته به اندازه صفحه نمایش حرکت می‌کند؛ در طراحی انطباقی، محتوای وب در اندازه‌های چیدمان که با اندازه‌های صفحه معمولی مطابقت دارند ثابت شده‌است. حفظ یک چیدمان که تا آنجا که امکان پذیر است، برای حفظ اعتماد کاربر و تعامل ضروری است. با توجه به طرح پاسخگویی ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، طراحان باید مراقب از دست دادن کنترل چگونگی ظاهر کار خود باشند. اگر آن‌ها مسئول محتوا باشند، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش skillset خود داشته باشند، از مزیت کنترل کامل محصول نهایی بهره‌مند خواهند شد.

ادبیات مربوط به طراحی وب

در اینجا کل مقاله UX در طراحی وب توسط بنیاد طراحی تعامل بررسی می‌شود و در یک مکان بررسی می‌شود:

چگونه کار خود را از طراحی وب به طراحی UX تغییر دهید

تغییرشغلبه اندازهکافیسختنیست,به خصوصاگرمنابعمناسبرابرایکمکبه ایجادتغییردر اختیارداشته باشید.برایبسیاریاز طراحانوب,حالازمانمناسبیبرایتبدیلکلیدبه طراحیUXمی‌باشد.برایشروع,ترقیپولیاستکهباتغییردرحرفهبه وجودمی‌آید.به گفتهPayScale,طراحانوبدرایالات‌متحدهبهطور متوسطسالیانه۴۶۰۰۰دلاردرآمددارند (۱),در حالیکه طراحانUXonدلاربهدست می‌آورند(۲).دوم,فرصت‌هایشغلیطراحانUXbooming:گزارش‌هایسی ان انحاکیازآن استکه درطول۱۰سالآیندهدرایالات‌متحدهتنهادرایالات‌متحدهمشاغلطراحیایجادخواهدشد(۳).علاوهبراین ,طراحیUXیککارمعنی‌داراست, نهتنهابه این دلیلکه شمابرروییکمحصولازداخلکارمی‌کنید,بلکهبهایندلیلکهDMIدارایتاثیرقابل‌توجهیبرکسبوکارهامی‌باشد.بنابراین,کجامنابعمناسبرابرایکمکبه ایجادتغییرشغلپیدامی‌کنید?-چرا,الان

تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری چیست؟

برای شروع، بیایید مقدمه‌ای کوتاه به چیزی که ما با “تجربه کاربر” می‌گوییم، داشته باشیم. محصولات دارای کاربران هستند و تجربه کاربر (UX)صرفا تجربه کاربر از استفاده از آن محصول خاص است. بسیار خوب، بسیار خوب؟

طراحی UX هنر طراحی محصولات است به گونه‌ای که تجربه بهینه کاربر را فراهم می‌کند. اگر این توصیف گسترده به نظر برسد، به این دلیل است که ماهیت طرح UX بسیار گسترده است. ساختمان UX درک روانشناسی، طراحی تعامل، تحقیق کاربر و بسیاری از رشته‌های دیگر را در بر می‌گیرد، اما در بالای آن، همه یک فرآیند حل مساله تکراری است (اما در مورد آن بعدا).

به طور کلی، تجربه کاربر می‌تواند به ۳ بخش تقسیم شود: ظاهر، احساس، و قابلیت استفاده.

ظاهر یک محصول در مورد استفاده از visuals برای ایجاد حس سازگاری با ارزش‌های کاربر است، و این باعث ایجاد اعتبار و اعتماد با کاربر می‌شود. در مورد ایجاد محصولی است که نه تنها خوب به نظر می‌رسد، بلکه درست به نظر می‌رسد.

پس، این احساس شامل ایجاد تجربه استفاده از یک محصول به عنوان خوشایند و لذت بخش است. این مدل با استفاده از تعاملات بین کاربر و محصول و نیز واکنش‌های آن‌ها در زمان (و بعد)با استفاده از محصول ساخته شده‌است.

در نهایت قابلیت استفاده از تجربه کاربر است. کاملا ساده است، اگر یک محصول قابل‌استفاده نباشد، هیچ اثری از ظاهر خوب نمی‌تواند آن را نجات دهد، و تنها احساسی که مصرف کنندگان احساس می‌کنند عصبانیت و ناامیدی است. در حالت ایده‌آل، محصولات باید به نیازهای کاربر و عملکرد را به شیوه‌ای قابل‌پیش‌بینی ارایه دهند.

منبع: interaction-design.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طراحی سایت وردپرس

آموزش گام به گام طراحی وب سایت وردپرسی

باور کنید یا نه ، اما دانستن چگونگی طراحی و ساخت وب سایت از ابتدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *