خانه / اقتصادی / محمودی: کیت‌های تست استخراج ژنومِ کرونا با حمایت صندوق نوآوری به تولید انبوه رسید
Novel coronavirus 2019 nCoV RT-PCR diagnostics kit. Reagents, primers and control samples to detect presence of 2019-nCoV or covid19 virus. In vitro diagnostic test based on real-time PCR.

محمودی: کیت‌های تست استخراج ژنومِ کرونا با حمایت صندوق نوآوری به تولید انبوه رسید

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت با استفاده از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به خرید مواد اولیه برای تولید تست استخراج ژنوم ویروس کرونا شد.محمد باقر محمودی مدیرعامل گروه تولیدی «ژیوان زیست فناوری روژه» یا روژه تکنولوژی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو درباره کیت‌های تست استخراج ژنوم ویروس کرونای ساخت این شرکت گفت: تشخیص ویروس کرونا در بدن انسان دو مرحله دارد که یک مرحله استخراج ژنوم یا ایزولیشن است که شرکت ما به دانش تولید محصول توانایی استخراج ژنوم ویروس کرونا طی ۱۵ دقیقه دست یافته و این محصول در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود. مرحله بعد کیت تشخیصی است که طراحی آن انجام شده و پروتوتایپ آن آماده و در حال اخذ مجوز‌های لازم است.
محمودی کیفیت محصول استخراج ژنوم تولید شده در این شرکت را برابر با مرغوب‌ترین برند‌های دنیا عنوان کرد و در مورد ظرفیت تولید شرکت روژه نیز افزود: پتانسیل تولید کیت‌های استخراج ژنوم ویروس کرونا در صورت تامین مواد اولیه ۱۰۰ هزار تست در روز خواهد بود که ضمن تامین نیاز، داخل امکان صادرات نیز ایجاد خواهد شد.
وی در مورد تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق نوآوری دریافت کردیم که آن را صرف تامین مواد اولیه محصول استخراج ژنوم کرده‌ایم؛ به عبارت دیگر سرمایه در گردش شرکت از طریق این تسهیلات تامین شده است.
مدیرعامل گروه تولیدی ژیوان زیست فناوری روژه نیاز کشور به کیت‌های تشخیص ویروس کرونا برای غربالگری را ۲ تا ۵ میلیون تست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار تست تشخیص کرونا انجام می‌شود که این میزان با وجود غربالگری بیشتر خواهد بود و کشور به کیت‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کند.
محمودی در پایان خاطرنشان کرد که از ابتدای سال ۹۹ روزانه پنج هزار تست ایزولیشن تولید می‌شود که این محصول تاییدیه آزمایشگاهی و مرجع سلامت را نیز دارا است.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به طراحی وب سایت‌هایی اشاره دارد که در اینترنت نمایش داده می‌شوند. آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *